Saturday 14 May 2011

Tikuih

Aku nak gitau skit pasal tetikus (gaming mice) yang sememangnya penting dalam dunia Counter Strike. Klo xdak benda ni, ibarat p medan perang berbogel. Aku akan bagi list price untuk tikus razez ngan steelseries dlu. Sbb apa? Sbb 2 jenis ni bleh dikatakan menjadi kegilaan PLAYERS.

SteelSeries Ikari Laser

 SteelSeries Ikari Optical

 SteelSeries Kinzu Optical


 SteelSeries Xai Laser


 Razer Abyssus Mirror

Razer DeathAdder

Razer Imperator

Razer Lachesis

Razer Mamba

Razer Naga Epic

Razer Naga

 Razer Orochi

Aku tak nak cerita pasal harga, sebab gadgets ni memamg harga agak mahal, tp berbaloi. Kalau korang memang betul - betul CS PLAYERS, aku rasa setakat RM100 tu ok la spend untuk beli mouse ni. Apa yang penting bukannya harga mouse or jenama mouse tu. Paling penting sekali Dots Per Inch (DPI) mouse tersebut. Selain daripada itu, keselesaan penggunaan mouse juga merupakan satu faktor yang amat penting dalam pemilihan mouse. Setiap orang berbeza, tak semestinya RAZER NAGA EPIC tu selesa untuk semua orang. So, klo nk pilih mouse, perkara yang pertama, tengok DPI mouse tersebut, minimum 3000dpi kalau xmampu beli yang 5000dpi++. Yang kedua, keselesaan ketika menggunakan mouse tersebut. Dan yang terakhir sekali, ukur kemampuan diri. Ukur kemampuan diri ni aku pecahkan kepada DUA. Yang pertama budget korang (kalau tak mampu, xpayah beli yang mahal). Yang kedua, skills (kalau baru nak belajar main, tak perlu la pakai mouse yang gila mahal.)

No comments:

Post a Comment